#480. Llum


15 comentaris:

  1. Una imatge realment bonica, Ramon. Quan l'he vista m'he quedat embadalit de la seva bellesa i simplicitat aparent. Aparent perquè quan vas desgranant tots els elements que la formen: aquesta diagonal brutal, els reflexes, ombres, llums, colors, ... es fa patent tot el mestratge que hi ha al darrera.

    Si m'acceptes un suggeriment, potser em crida una mica massa l'atenció la franja de llum de la part superior de la tapa del motor del cotxe. Tal vegada es podria enfosquir un xic.

    En tot cas, és un detall que no fa desmerèixer per a res una fotografia absolutament excel·lent.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Ferran.
      Si, és una part no gaire fotogènica, però que hi farem. El que procuro, a les fotos, sempre que es pugui, es que no hi hagin negres i blancs perduts, però al reduir el tamany per a publicar-les de vegades queda alguna zona amb pèrdues.
      Enfosquir aquesta zona, canviaria poc la sensació, a no ser que em passes molt, el retoc en aquest gènere de fotografia és algo no acceptable.

      Elimina
  2. Seductores reflejos que cambian la verticalidad por la horizontalidad, y viceversa ;-)
    Un abrazo, Ramón.

    ResponElimina
  3. Les teves escenes de carrer son magnífiques. Les històries es creuen i a més, en aquesta ocasió, amb uns reflexes extraordinaris.
    Una abraçada Ramon

    ResponElimina
  4. Contrast de llum i contrast de color, composició en diagonal amb punt auri remarcat per la llum, atractius reflexos i distorsions... m'agrada molt el resultat :))

    Una abraçada Ramon.

    ResponElimina
  5. qué bien aprovechado el momento

    ResponElimina
  6. Esta es una escena preparada ¿no? Tenías la diagonal y el reflejo y solo faltaba la chica (o el chico) que pasara y cerrara el circuito. Una idea sencilla preparada por un escenógrafo que intuye la construcción fotográfica con mucho acierto. Me gusta pensar que no sea un reflejo rapidísimo el que te ha llevado a captar esta imagen de modo totalmente improvisado cuando pasabas por allí. La mayoría de las grandes fotos que recordamos tienen mucho de atrezzo preparado. He leído que incluso la archifamosa bandera de Iwojima alzada por marines americanos fue repetida para que el fotógrafo pudiera tomarla. Hay fotos, pienso, que son producto de un impulso, pero entre las más valiosas son las que son preparadas intelectualmente de acuerdo a unas coordenadas dadas a la espera de que caiga la víctima propiciatoria que redondee la imagen. El reflejo nos termina de construir la escena, dándonos más claves de la muchacha y de los edificios. Es como una deconstrucción en que fragmentamos lo que vemos, directamente o en reflejo, y terminamos de verlo mentalmente en nuestro cerebro. Puramente teatral. Pero había que intuirla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, vi el escenario, y preparé el encuadre que me pareció mas acertado. La calle en sombra, una pequeña parte de luz en la fachada, pero que no permitía ver el resto iluminado, el reflejo se encargaba de hacerlo visible. Solo esperar a alguien vistiendo de color, y que hiciera cierto contraste con el rojo del capó del coche, y disparar justo cuando se reflejase en el cristal. ¡Lástima que su vestido no fuera verde!

      Elimina
  7. Gracias a todos por vuestros comentarios.
    Saludos.

    ResponElimina
  8. Vaig tard, i a més he llegit els comentaris i les respostes... No entenc massa la raó per la qual el retoc no resulta acceptable en fotografia de carrer. Crec que, com diu en Ferran, enfosquir una mica el capó ajudaria a concentrar la mirada en la noia i el seu reflex, d'aquí al reflex dels edificis, i al fantàstic grup de figurants.
    La foto segueix sent una joia... només que de vegades em fa por que seguir molt estrictament unes normes no estigui retallant la creativitat, o la capacitat comunicativa de la imatge...
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La foto de carrer, és un gènere que deriva del reportatge, i com a tal, cal no retocar res. Tot i que matiso, una cosa és fer alguns ajustos bàsics que no desvirtuïn la imatge, i altre per exemple, fer una capa de color a aquesta part del capó. perquè encara que li tregui brillantor a aquesta zona, molestaria igual, pel fet de que és blanca.
      Gràcies per la teva opinió, Oriol.

      Elimina
  9. Excelente el momento captado y por supuesto los reflejos, saludos.

    ResponElimina

Toggle menu